Erős félévet várt a svájci Stadler vasútijármű-gyártó csoport 2021 első felében, és úgy számol, hogy a második hat hónapban is érdemben nő a bevétele és a nyeresége is.
A kötöttpályás járműveket gyártó svájci Stadler az év első felében megismételte az egy évvel korábbi első fél évben elért, 3,1 milliárd svájci frankos rendelésállomány-bővítését, amit a csoport elnöke és igazgatósági elnöke, Peter Spuhler erős folytatásként értékelt, főként, mert ezzel a megbízások összessége történelmi magaslatra, 17,9 milliárd frankra emelkedett. Bár a koronavírus-járvány kapcsán jelentkezett nehézségek továbbra is nyomott hagytak az ellátási lánc működésén, a szállításokat érintő jóváhagyásokon és a szolgáltatási üzletágon, a Stadler már 2020 második felétől jól kezelte azokat a hatásokat, amelyek az új járművei átvételének csúszásából adódtak, sőt, a szolgáltató üzletága is új lendületet kapott.
Mindezek eredőjeként összességében 52 százalékkal 1,4 milliárd svájci frankra nőtt a bevétele az előző év azonos időszakának 0,9 milliárdja után – áll az összefoglalójában.
Közel útra készek a trantrainek
Hamarosan Stadler gyártmányú vasútvillamos (tramtrain) lehet utazni Hódmezővásárhely és Szeged között. A hazai közlekedésben újnak számító – városi és nagyvasúti síneken is közlekedő jármű – próbaüzeme tart, most engedélyeztetik a a városi szakasza áramellátási rendszerének használatba vételét. Üzemeltetője a MÁV Start Zrt. lesz.
A nyolc, és opcionálisan négy vasútvillamos a Stadler spanyolországi gyárában készült, a tervek szerint munkanapokon napközben 30, csúcsidőben 20 percenként fognak közlekedni, de a legforgalmasabb időszakokban 10 percenként is.
Forrás: vg.hu
Fotó: vg.hu