MINDEN EGY HELYEN, AMIT A TÉRSÉGRŐL TUDNI KELL

Hortobágy
Lezárják a hortobágyi kisvasutat és tanösvényt
   

November elején felújítási munkálatokba kezdtek Hortobágyi Nemzeti Park Igazgatóság Hortobágy-halastavi bemutatóterületén, melyek ...


Szeged
Nem teszik kötelezővé az oltást a szegedi SPAR-dolgozók számára
   

A 14 ezer munkavállalót foglalkoztató Spar Magyarország nem teszi kötelezővé a koronavírus ...


Szeged
12 vadiúj villamost kap Szeged a kormánytól
   

Történelmi pillanatnak lehetünk szemtanúi hamarosan, ugyanis Magyarország történetében először, november 29-én 3 ...


Budapest
Óraátállítás: változást jelentettek be
   

Az óraátállítás miatt több éjszakai BKK-járat menetrendje is változik vasárnap hajnalban - ...


Idén is báloztak a roncsderbisek
   


2021.okt. 23.-án Mezőberényben tartották meg a Gyorsasági Roncsderbi O.B. díjátadó gáláját!
Minden évben ...


Debrecen
Jubileumi koncertet ad a KFT Debrecenben
   

A legendás zenekar idén ünnepli megalakulásának negyvenedik évfordulóját.

A Debreceni Egyetemen (DE) a felsőoktatási alaptevékenységeket és azok kiszolgálását végző 4075 ...


Hortobágy
Jótékonysági licitet indított a hortobágyi madárkórház
   

A fertőzött szárnyasokon helyben szeretnék elvégezni a legfontosabb vizsgálatokat.

...

Szeged
Újabb szegedi iskolában tették kötelezővé a maszkviselést
   

A Szent Benedek Többcélú Szakképző Iskola Szegedi Tagintézményében második napja kötelező a ...


Szeged
Siratják a szegedi boltot
   

Másfél év után „örökbefogadót” keres Szeged első csomagolásmentes boltja, a  ...


12 vadiúj villamost kap Szeged a kormánytól

12 vadiúj villamost kap Szeged a kormánytól

Történelmi pillanatnak lehetünk szemtanúi hamarosan, ugyanis Magyarország történetében először, november 29-én 3 óra 31 perckor indul el Hódmezővásárhelyről az első tram-train szerelvény, Szegedről pedig 4 óra 38 perckor.

Ezzel új korszak kezdődik a két város történetében, ugyanis az új közlekedési eszközzel gyorsabban és nem utolsósorban a jelenlegi lehetőségeknél kedvezőbb áron lehet utazni majd a települések között, ráadásul a hónap végén induló beüzemelési időszakban, egészen 2022. április 15-ig díjmentesen veheti azt igénybe az utazóközönség. Mindezekről Lázár János, országgyűlési képviselő számolt be ma reggel a hódmezővásárhelyi Népkert vasútállomáson tartott sajtótájékoztatóján.

A grandiózus beruházás 80 milliárd forintból valósult meg, mely keretében megújult a szegedi pálya, a két város közötti vasúti pálya, Hódmezővásárhelyen pedig egy új 3,5 km-es villamos pálya is felépült, valamint 12 új Stadler jármű került beszerzésre.

A képviselő elmondta, a beüzemelés időszakában, december 31-ig óránként követik egymást a járatok, a következő szakaszban március közepéig csúcsidőben – reggel 6-tól 8-ig, illetve délután – 20 percenként, azon kívül pedig félóránként követik egymást a szerelvények. Az ebben az időszakban összegyűjtött műszaki és utasforgalmi tapasztalatok alapján alakítják ki a végleges menetrendet, amely március 15-től lép életbe. A képviselő arról is beszámolt, hogy a tervek szerint csúcsidőben 10 percre csökken majd a követési távolság. A beüzemelés időszakában a tram-train szerelvények 40 perc alatt teszik meg a hódmezővásárhelyi Kossuth tér és a szegedi Széchenyi tér közötti utat. Január közepétől a menetidő három, négy perccel csökken, és a cél az, hogy március közepétől ne haladja meg a 35 percet. Az utasok április 15-ig ingyen használhatják majd a szerelvényeket. Ezt követően a két város között a menetjegy 465 forintba kerül majd, a Hódmezővásárhelyen belüli utazásért pedig 250 forintot kell majd fizetnie az utazóközönségnek.

A nyugdíjas és diákkedvezmények a tram-train-en is érvényesek lesznek, sőt a szerelvények csütörtökön, pénteken és szombaton éjszakánként is közlekednek majd a két város között.

Forrás: szeged365.hu

Fotó: szeged365.hu

Tetszett a cikk? Kedveld vagy oszd meg!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print