MINDEN EGY HELYEN, AMIT A TÉRSÉGRŐL TUDNI KELL

Budapest
Különleges tárlat nyílt a Ludwig Múzeumban
   

A vadászat és természet témájában több mint 30 kortárs festőművész alkotásait és ...


Budapest
Minden, amit a szombati Szuperkoncertről tudni érdemes
   

Alig 24 óra múlva megnyitja kapuit a felújított Puskás Aréna Szoborpark, ahol ...


Zalaegerszeg
Újabb logisztikai központ jön létre Magyarországon
   
A METRANS Csoport zalaegerszegi konténertermináljának megépítésével újabb logisztikai központ jön létre ...

Kecskemét
Különleges volt az ég Kecskemét felett
   

Ritkán látható légköri jelenséget észleltek Kecskemét felett.
Tubát, vagyis felhőtölcsért láttak szerda délután ...


Zamárdi
Eldőlt, maradhat-e Zamárdiban a Balaton Sound
   

Zamárdiban kérdőívvel mérték fel, hogy a helyiek támogatják-e rengeteg embert vonzó, de a településnek ...


Nyíregyháza
Két héttel a balesete után meghalt a 21 éves magyar zsoké
   

Meghalt Jeles Eszter magyar zsoké, aki 13 nappal ezelőtt bukott a Toms ...


Szeged
“Remény hangja harang” jelzi a Szegedi Felnőtt Onkoterápiás Klinikán, ha meggyógyul valaki
   

Megható kezdeményezést tett április végén a Reménysugár – a Dél-Alföldi Haematológiai És ...


Budapest
BEFUTOTT A KELETIBE AZ EURÓPÁT ÖSSZEKÖTŐ KÜLÖNLEGES VONAT
   

Megérkezett a budapesti Keleti pályaudvarra a „Connecting Europe Express". Az Európát összekötő expresszvonat szeptember ...


Hódmezővásárhely
Hatalmas tűz volt Hódmezővásárhelyen
   
Több épület kigyulladt egy hódmezővásárhelyi állattartó telepen csütörtök délután. A nagy erőkkel helyszínre érkező tűzoltók ...

Debrecen
Madagaszkári nappali gekkó kelt ki a Debreceni Állatkertben
   
Még csak néhány éve érkeztek, de már rendszeresen szaporodnak a Debreceni Állatkert madagaszkári nappali gekkói, ...

Ezekre figyeljen, ha haszongépjárművet vásárol

Ezekre figyeljen, ha haszongépjárművet vásárol

Alaposan felpörgött a haszongépjárművek értékesítése, a leendő tulajdonosok pedig ma már a praktikum mellett a kényelmet is keresik. Hogyan válasszunk, hogy minden igénynek és elvárásnak megfeleljen a jövendőbeli „munkatárs”?

A koronavírus-járvány első hulláma sokakat önként vállalt vagy hatósági karanténba kényszerített, miközben rengeteg iparágban megkongatták a vészharangokat a szinte azonnal érezhető gazdasági visszaesés miatt. Eközben azonban komolyan felpörgött néhány olyan szektor, amelynek kifejezetten jól jött, hogy sokkal több ember tölti otthonában az idejét, mint korábban. Nem véletlen, hogy izgalmas időszak zajlik épp a haszongépjárművek piacán, különös tekintettel a kisebb áruszállítókra és kisteherautókra, pickupokra nézve. Lássuk, mire érdemes figyelni, ha olyan vállalkozás indítását fontolgatjuk, amelynek elengedhetetlen része a házhozszállítás, vagy, ha a családi céget évek óta kiszolgáló „igavonó” járművek cseréjén gondolkodunk.

Tiszta haszon, tiszta motor

A haszongépjárművek fenntartói számára az egyik legfontosabb tényező, hogy mibe kerül a fenntartás. Szerencsére napjainkra a technológia már odáig fejlődött, hogy egyáltalán nincs szükség hatalmas benzintemetőkre, az áruszállításhoz sem. Ma már ugyanis nem a motorok lökettérfogata határozza meg a teljesítményt. Természetesen az is kérdés, hogy egyáltalán belső égésű motorral szerelt járművet válasszunk-e, vagy kezdjünk el kacsintgatni az elektromos autók felé. Ami a jó hír, hogy a korábbi sajtóhírek ellenére ma is kaphatóak olyan gazdaságos, és ami még fontosabb tiszta dízelmotorok, amelyek tökéletesen ki tudják szolgálni a gyakori használatú szállítójárműveket, sőt, ezek az erőforrások dominánsnak számítanak ezen a piacon. Ugyanakkor a fejlődés nem állhat meg, így egyre népszerűbbek az úgynevezett mild hibrid (MHEV), illetve plug-in hibrid (PHEV) hajtással szerelt haszonjárművek is, amelyek a belső égésű motorok dinamikáját ötvözik az elektromos hajtás megbízhatóságával és környezetkímélő adottságaival. A Fordnál például már rendelhető MHEV-hajtással, illetve úgynevezett hatótáv-kiterjesztő PHEV-rendszerrel szerelt Transit Custom kisáruszállító, de a főleg városi környezetben működő csomagküldő vagy futárcégek számára a jövőre érkező, tisztán elektromos hajtású Ford Transit BEV is vonzó alternatíva lehet. Utóbbi esetén ugyanis a szervízköltségek jelentős csökkenésével is számolhatnak a vállalkozások, hiszen az elektromos motor kevesebb törődést igényel, nem beszélve az ingyenes parkolással járó anyagi előnyökről.

Ha haszongépjármű vásárlásán gondolkodunk, a legfontosabb eldönteni, hogy milyen funkciót kell majd betöltenie az új jövevénynek. Ha városi csomagküldő vagy más házhozszállítási szolgáltatásban gondolkodunk, egy kis áruszállító furgon lehet a legjobb döntés, de ha olyan a munkánk, amely megköveteli, hogy időnként elhagyjuk a sík aszfaltot, egy terepjáró képességekkel is alaposan ellátott pickup – például a Ford Ranger – lehet a megoldás. Persze az sem mindegy, hány embernek kell beférnie a járműbe, egy komplett brigádhoz ugyanis már inkább egy Tourneo Custom kisbuszra vagy olyan egyterűre lehet szükségünk, mint a Ford Tourneo Connect, de a Ford Ranger pickupból is rendelhető szimpla vagy dupla kabinnal szerelt változat. Mindenképpen mérjük fel, hogy mekkora és milyen rakodótérre van szükségünk: kell-e a dobozos áruszállítók befogadóképessége vagy megelégszünk a már említett pickup – szükség esetén kulccsal zárható – platójával? Természetesen, ha komolyabb mennyiségű árut kell megmozgatnunk, érdemes a kifejezetten ilyen célra tervezett nagyobb áruszállító furgonok, például egy Ford Transit Customra vagy a még nagyobb Ford Transitra bízni a feladatot, amely szűk másfél tonnát (1400 kg) is vidáman elnyel.

Felejtsük el a „melósautót”!

Míg korábban az áruszállítókat és egyéb haszonjárműveket a puritán praktikum szolgálatába állították, a mai kisáruszállítók már a kor összes követelményeinek megfelelnek. Így például egy Ford Ranger pickup is megrendelhető az összes kényelmi felszereléssel és vezetéstámogató rendszerrel, de egy Ford Tourneo Customtól sem idegen a digitális klíma vagy az ülésfűtés, esetleg a kényelmes, állítható gerinctámasszal is felszerelt bőrülés gondolata.

A lehetséges extrák pedig nem állnak meg a beltérnél, a vezetőtámogató rendszerek fejlődésének köszönhetően ugyanis ma már a haszongépjárművekben is lassan szériafelszereltséggé válik, így a sokat vezető profi sofőröknek teljeskörű védelmet nyújthatjuk, az intelligens tempomattól a sávtartó automatikán át a parkolást megkönnyítő 360 fokos kamerarendszerig bezárólag.

Fotó: ford.hu

Forrás: hvg.hu

 

 

Tetszett a cikk? Kedveld vagy oszd meg!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print