MINDEN EGY HELYEN, AMIT A TÉRSÉGRŐL TUDNI KELL

Zalaegerszeg
Zalaegerszegen nagy munkák kezdődtek
   

2024-ig mintegy 120 milliárd forintot fordítanak gazdaságfejlesztésre Zalaegerszegen, amiből a turizmus is ...


Hortobágy
Lezárják a hortobágyi kisvasutat és tanösvényt
   

November elején felújítási munkálatokba kezdtek Hortobágyi Nemzeti Park Igazgatóság Hortobágy-halastavi bemutatóterületén, melyek ...


Szeged
Nem teszik kötelezővé az oltást a szegedi SPAR-dolgozók számára
   

A 14 ezer munkavállalót foglalkoztató Spar Magyarország nem teszi kötelezővé a koronavírus ...


Szeged
12 vadiúj villamost kap Szeged a kormánytól
   

Történelmi pillanatnak lehetünk szemtanúi hamarosan, ugyanis Magyarország történetében először, november 29-én 3 ...


Budapest
Óraátállítás: változást jelentettek be
   

Az óraátállítás miatt több éjszakai BKK-járat menetrendje is változik vasárnap hajnalban - ...


Idén is báloztak a roncsderbisek
   


2021.okt. 23.-án Mezőberényben tartották meg a Gyorsasági Roncsderbi O.B. díjátadó gáláját!
Minden évben ...


Debrecen
Jubileumi koncertet ad a KFT Debrecenben
   

A legendás zenekar idén ünnepli megalakulásának negyvenedik évfordulóját. Idén negyvenéves a KFT ...


Debrecen
Egyedülálló bérfejlesztés a Debreceni Egyetemen
   

A Debreceni Egyetemen (DE) a felsőoktatási alaptevékenységeket és azok kiszolgálását végző 4075 ...


Hortobágy
Jótékonysági licitet indított a hortobágyi madárkórház
   

A fertőzött szárnyasokon helyben szeretnék elvégezni a legfontosabb vizsgálatokat.

...

Szeged
Újabb szegedi iskolában tették kötelezővé a maszkviselést
   

A Szent Benedek Többcélú Szakképző Iskola Szegedi Tagintézményében második napja kötelező a ...


Ezekre figyeljen, ha haszongépjárművet vásárol

Ezekre figyeljen, ha haszongépjárművet vásárol

Alaposan felpörgött a haszongépjárművek értékesítése, a leendő tulajdonosok pedig ma már a praktikum mellett a kényelmet is keresik. Hogyan válasszunk, hogy minden igénynek és elvárásnak megfeleljen a jövendőbeli „munkatárs”?

A koronavírus-járvány első hulláma sokakat önként vállalt vagy hatósági karanténba kényszerített, miközben rengeteg iparágban megkongatták a vészharangokat a szinte azonnal érezhető gazdasági visszaesés miatt. Eközben azonban komolyan felpörgött néhány olyan szektor, amelynek kifejezetten jól jött, hogy sokkal több ember tölti otthonában az idejét, mint korábban. Nem véletlen, hogy izgalmas időszak zajlik épp a haszongépjárművek piacán, különös tekintettel a kisebb áruszállítókra és kisteherautókra, pickupokra nézve. Lássuk, mire érdemes figyelni, ha olyan vállalkozás indítását fontolgatjuk, amelynek elengedhetetlen része a házhozszállítás, vagy, ha a családi céget évek óta kiszolgáló „igavonó” járművek cseréjén gondolkodunk.

Tiszta haszon, tiszta motor

A haszongépjárművek fenntartói számára az egyik legfontosabb tényező, hogy mibe kerül a fenntartás. Szerencsére napjainkra a technológia már odáig fejlődött, hogy egyáltalán nincs szükség hatalmas benzintemetőkre, az áruszállításhoz sem. Ma már ugyanis nem a motorok lökettérfogata határozza meg a teljesítményt. Természetesen az is kérdés, hogy egyáltalán belső égésű motorral szerelt járművet válasszunk-e, vagy kezdjünk el kacsintgatni az elektromos autók felé. Ami a jó hír, hogy a korábbi sajtóhírek ellenére ma is kaphatóak olyan gazdaságos, és ami még fontosabb tiszta dízelmotorok, amelyek tökéletesen ki tudják szolgálni a gyakori használatú szállítójárműveket, sőt, ezek az erőforrások dominánsnak számítanak ezen a piacon. Ugyanakkor a fejlődés nem állhat meg, így egyre népszerűbbek az úgynevezett mild hibrid (MHEV), illetve plug-in hibrid (PHEV) hajtással szerelt haszonjárművek is, amelyek a belső égésű motorok dinamikáját ötvözik az elektromos hajtás megbízhatóságával és környezetkímélő adottságaival. A Fordnál például már rendelhető MHEV-hajtással, illetve úgynevezett hatótáv-kiterjesztő PHEV-rendszerrel szerelt Transit Custom kisáruszállító, de a főleg városi környezetben működő csomagküldő vagy futárcégek számára a jövőre érkező, tisztán elektromos hajtású Ford Transit BEV is vonzó alternatíva lehet. Utóbbi esetén ugyanis a szervízköltségek jelentős csökkenésével is számolhatnak a vállalkozások, hiszen az elektromos motor kevesebb törődést igényel, nem beszélve az ingyenes parkolással járó anyagi előnyökről.

Ha haszongépjármű vásárlásán gondolkodunk, a legfontosabb eldönteni, hogy milyen funkciót kell majd betöltenie az új jövevénynek. Ha városi csomagküldő vagy más házhozszállítási szolgáltatásban gondolkodunk, egy kis áruszállító furgon lehet a legjobb döntés, de ha olyan a munkánk, amely megköveteli, hogy időnként elhagyjuk a sík aszfaltot, egy terepjáró képességekkel is alaposan ellátott pickup – például a Ford Ranger – lehet a megoldás. Persze az sem mindegy, hány embernek kell beférnie a járműbe, egy komplett brigádhoz ugyanis már inkább egy Tourneo Custom kisbuszra vagy olyan egyterűre lehet szükségünk, mint a Ford Tourneo Connect, de a Ford Ranger pickupból is rendelhető szimpla vagy dupla kabinnal szerelt változat. Mindenképpen mérjük fel, hogy mekkora és milyen rakodótérre van szükségünk: kell-e a dobozos áruszállítók befogadóképessége vagy megelégszünk a már említett pickup – szükség esetén kulccsal zárható – platójával? Természetesen, ha komolyabb mennyiségű árut kell megmozgatnunk, érdemes a kifejezetten ilyen célra tervezett nagyobb áruszállító furgonok, például egy Ford Transit Customra vagy a még nagyobb Ford Transitra bízni a feladatot, amely szűk másfél tonnát (1400 kg) is vidáman elnyel.

Felejtsük el a „melósautót”!

Míg korábban az áruszállítókat és egyéb haszonjárműveket a puritán praktikum szolgálatába állították, a mai kisáruszállítók már a kor összes követelményeinek megfelelnek. Így például egy Ford Ranger pickup is megrendelhető az összes kényelmi felszereléssel és vezetéstámogató rendszerrel, de egy Ford Tourneo Customtól sem idegen a digitális klíma vagy az ülésfűtés, esetleg a kényelmes, állítható gerinctámasszal is felszerelt bőrülés gondolata.

A lehetséges extrák pedig nem állnak meg a beltérnél, a vezetőtámogató rendszerek fejlődésének köszönhetően ugyanis ma már a haszongépjárművekben is lassan szériafelszereltséggé válik, így a sokat vezető profi sofőröknek teljeskörű védelmet nyújthatjuk, az intelligens tempomattól a sávtartó automatikán át a parkolást megkönnyítő 360 fokos kamerarendszerig bezárólag.

Fotó: ford.hu

Forrás: hvg.hu

 

 

Tetszett a cikk? Kedveld vagy oszd meg!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print