MINDEN EGY HELYEN, AMIT A TÉRSÉGRŐL TUDNI KELL

Zalaegerszeg
Zalaegerszegen nagy munkák kezdődtek
   

2024-ig mintegy 120 milliárd forintot fordítanak gazdaságfejlesztésre Zalaegerszegen, amiből a turizmus is ...


Hortobágy
Lezárják a hortobágyi kisvasutat és tanösvényt
   

November elején felújítási munkálatokba kezdtek Hortobágyi Nemzeti Park Igazgatóság Hortobágy-halastavi bemutatóterületén, melyek ...


Szeged
Nem teszik kötelezővé az oltást a szegedi SPAR-dolgozók számára
   

A 14 ezer munkavállalót foglalkoztató Spar Magyarország nem teszi kötelezővé a koronavírus ...


Szeged
12 vadiúj villamost kap Szeged a kormánytól
   

Történelmi pillanatnak lehetünk szemtanúi hamarosan, ugyanis Magyarország történetében először, november 29-én 3 ...


Budapest
Óraátállítás: változást jelentettek be
   

Az óraátállítás miatt több éjszakai BKK-járat menetrendje is változik vasárnap hajnalban - ...


Idén is báloztak a roncsderbisek
   


2021.okt. 23.-án Mezőberényben tartották meg a Gyorsasági Roncsderbi O.B. díjátadó gáláját!
Minden évben ...


Debrecen
Jubileumi koncertet ad a KFT Debrecenben
   

A legendás zenekar idén ünnepli megalakulásának negyvenedik évfordulóját. Idén negyvenéves a KFT ...


Debrecen
Egyedülálló bérfejlesztés a Debreceni Egyetemen
   

A Debreceni Egyetemen (DE) a felsőoktatási alaptevékenységeket és azok kiszolgálását végző 4075 ...


Hortobágy
Jótékonysági licitet indított a hortobágyi madárkórház
   

A fertőzött szárnyasokon helyben szeretnék elvégezni a legfontosabb vizsgálatokat.

...

Szeged
Újabb szegedi iskolában tették kötelezővé a maszkviselést
   

A Szent Benedek Többcélú Szakképző Iskola Szegedi Tagintézményében második napja kötelező a ...


Hazánk első vasútvillamos-vonalát tesztelik a Dél-Alföldön

Hazánk első vasútvillamos-vonalát tesztelik a Dél-Alföldön

Kezdetét vette az ország első tram-train, vagyis vasútvillamos-rendszerének részeként épült, több mint 3,8 kilométeres hódmezővásárhelyi villamosvonal tesztelése.

Hódmezővásárhelyen 3850 méteres egyvágányú villamospálya épült öt kitérővel és hat megállóval, valamint a kapcsolódó 600 Voltos egyenáramú felsővezeték-hálózattal. A pálya a hódmezővásárhelyi nagyállomásról indul és Népkert állomásnál csatlakozik a nagyvasúti pályához. A szerelvények 22 kilométer után érkeznek meg Szeged-Rókus megállóhelyre, ahonnan az 1-es villamosvonalán haladnak majd a Tisza-parti városban.  A tram-trainnek köszönhetően a hódmezővásárhelyiek sokkal gyorsabban érhetik majd el a szegedi oktatási és egészségügyi intézményeket, munkahelyeket, intézhetik ügyeiket a szomszédos városban.

A 37 méter hosszú, hetventonnás, dízel-elektromos üzemű járművek 216 utast szállíthatnak majd. a hódmezővásárhelyi villamospálya kivitelezése 95 százalékban elkészült, így elkezdődhetett a tesztelése.

Forrás: MTI

Fotó: MTI

 

Tetszett a cikk? Kedveld vagy oszd meg!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print