MINDEN EGY HELYEN, AMIT A TÉRSÉGRŐL TUDNI KELL

Zalaegerszeg
Zalaegerszegen nagy munkák kezdődtek
   

2024-ig mintegy 120 milliárd forintot fordítanak gazdaságfejlesztésre Zalaegerszegen, amiből a turizmus is ...


Hortobágy
Lezárják a hortobágyi kisvasutat és tanösvényt
   

November elején felújítási munkálatokba kezdtek Hortobágyi Nemzeti Park Igazgatóság Hortobágy-halastavi bemutatóterületén, melyek ...


Szeged
Nem teszik kötelezővé az oltást a szegedi SPAR-dolgozók számára
   

A 14 ezer munkavállalót foglalkoztató Spar Magyarország nem teszi kötelezővé a koronavírus ...


Szeged
12 vadiúj villamost kap Szeged a kormánytól
   

Történelmi pillanatnak lehetünk szemtanúi hamarosan, ugyanis Magyarország történetében először, november 29-én 3 ...


Budapest
Óraátállítás: változást jelentettek be
   

Az óraátállítás miatt több éjszakai BKK-járat menetrendje is változik vasárnap hajnalban - ...


Idén is báloztak a roncsderbisek
   


2021.okt. 23.-án Mezőberényben tartották meg a Gyorsasági Roncsderbi O.B. díjátadó gáláját!
Minden évben ...


Debrecen
Jubileumi koncertet ad a KFT Debrecenben
   

A legendás zenekar idén ünnepli megalakulásának negyvenedik évfordulóját. Idén negyvenéves a KFT ...


Debrecen
Egyedülálló bérfejlesztés a Debreceni Egyetemen
   

A Debreceni Egyetemen (DE) a felsőoktatási alaptevékenységeket és azok kiszolgálását végző 4075 ...


Hortobágy
Jótékonysági licitet indított a hortobágyi madárkórház
   

A fertőzött szárnyasokon helyben szeretnék elvégezni a legfontosabb vizsgálatokat.

...

Szeged
Újabb szegedi iskolában tették kötelezővé a maszkviselést
   

A Szent Benedek Többcélú Szakképző Iskola Szegedi Tagintézményében második napja kötelező a ...


Közel félmilliónyi robogó közlekedik az utakon kötelező biztosítás nélkül

Közel félmilliónyi robogó közlekedik az utakon kötelező biztosítás nélkül

A Magyarországon üzemelő mintegy 600 ezer robogónak csak a 15-20 százaléka után fizetik rendszeresen a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjat. A mulasztóknak szerződéskötéskor nem kell retorziótól tartaniuk.

Rendszám híján alvázszámra kötnek kötelezőt a biztosítók, ilyenkor ennek meglétét a járműre kiragasztott matrica igazolja. Egy jól látható azonosító jel bevezetése számos problémát megoldhatna. Gyakori, hogy a károkozó robogós elhagyja a baleset helyszínét, és ilyenkor szinte lehetetlen a beazonosítása. Jogilag már ez is cserbenhagyás. A helyzetet súlyosbítja, ha a vétkes segédmotoros egy olyan helyszínről „tűnik el”, ahol a szabályos autósnak hirtelen kellett fékeznie. Ha eközben a kocsi vezetője megsérült, az már a kötelező segítségnyújtás elmulasztása.

A kötelező rendszámmal könnyebben lehetne kiszűrni azokat a járműveket is, amelyeknek hatósági azonosítóval kellene rendelkezniük, mert 50 köbcentiméter feletti a lökettérfogatuk vagy 45 kilométer/óránál nagyobb a potenciális sebességük – ami felett már nagymotoros jogosítvány szükséges.

Forrás: Délmagyar
Fotó: Pixabay

Tetszett a cikk? Kedveld vagy oszd meg!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print