A Magyarországon üzemelő mintegy 600 ezer robogónak csak a 15-20 százaléka után fizetik rendszeresen a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjat. A mulasztóknak szerződéskötéskor nem kell retorziótól tartaniuk.
Rendszám híján alvázszámra kötnek kötelezőt a biztosítók, ilyenkor ennek meglétét a járműre kiragasztott matrica igazolja. Egy jól látható azonosító jel bevezetése számos problémát megoldhatna. Gyakori, hogy a károkozó robogós elhagyja a baleset helyszínét, és ilyenkor szinte lehetetlen a beazonosítása. Jogilag már ez is cserbenhagyás. A helyzetet súlyosbítja, ha a vétkes segédmotoros egy olyan helyszínről „tűnik el”, ahol a szabályos autósnak hirtelen kellett fékeznie. Ha eközben a kocsi vezetője megsérült, az már a kötelező segítségnyújtás elmulasztása.
A kötelező rendszámmal könnyebben lehetne kiszűrni azokat a járműveket is, amelyeknek hatósági azonosítóval kellene rendelkezniük, mert 50 köbcentiméter feletti a lökettérfogatuk vagy 45 kilométer/óránál nagyobb a potenciális sebességük – ami felett már nagymotoros jogosítvány szükséges.
Forrás: Délmagyar
Fotó: Pixabay