Több kerületben is bevezetik a kizárólagos lakossági engedélyeket.
Belvárosi közlekedési reformcsomagot jelentett be hétfőn Karácsony Gergely főpolgármester kabinetfőnöke. Balogh Samu elmondta, hogy a koncepció része a kizárólagos lakossági parkolás intézménye, illetve a mikromobilitási pontok kialakítása. Utóbbival a “rollerkáoszt” kívánják orvosolni, vagyishogy a bicikli és roller szolgáltatók járműveit csak ilyen területeken lehessen tárolni. A parkolási szabályok szigorítása kapcsán úgy fogalmazott, hogy a cél, hogy a helyben élők előnyt élvezzenek. A modell egyelőre kísérleti jelleggel startol el a napokban, legelőször a VI. kerületben. Ezt követi a VII. és a XIII. kerület. Kitért arra is, hogy a témában az V. kerülettel is zajlanak az egyeztetések. Októberig csak figyelmeztetik a szabály ellen vétő sofőröket. Hozzátette, hogy a terézvárosi parkolóházakkal megállapodást kötöttek, és 50-60 százalékos kedvezménnyel vásárolhatók bérletet 150 helyre. Niedermüller Péter hetedik kerületi polgármester nem közölt konkrétumokat, általánosságban azt mondta, hogy azt akarják elérni, hogy kevesebb autó mozogjon Erzsébetvárosban, de ez nem “az autósok elleni” törekvés.
Puchner Gábor, a XIII. kerület alpolgármestere elmondta, hogy az új szabályozást Újlipótváros városrészen belül alkalmazzák majd, várhatóan az ősztől. Az intézkedés itt is a várakozóhelyek harmadát érinti az esti óráktól reggelig.
Forrás: vg.hu
Fotó: vg.hu